Thursday, December 29, 2011

Cerita Ibu ~ diSaat-Saat Kelahiran

Assalamualaikum mommies...
Macam mana? Sihat? Letih?hehe..

Alhamdulillah..
Kandungan saya sudah 9bulan ketika ini..masih menunggu saat untuk melahirkan MyLilKechik..kalau ikutkan due date, I've less than 10days before delivery..nervous sgt2 ok..tapi at the same time x sabar nak 'first date' jumpa si kecil..huhu..

Sakit2 badan??
Skrg ni, terasa badan sgt2 la berat..kaki pun dh bengkak sgt2..especially balik dr jalan2 kat ikea ngn sogo last weekend..nak jalan pun, Subhanallah..sakit betul rasa tapak kaki..tapi nasib baik lah saya dah start cuti this week, so bereha-rehat jela kat rumah skrg ni..kalau keje pun mesti production very low..huhu..

^ kakiku yang chumil ^

Selain kaki yang membengkak dgn jayanya, pinggang pun dh start sakit sikit..tapi xdela teruk sgt..light2 je sakitnya :-)

And Ibu2B ni sempat gak buat last minute shopping untuk MyLilKechik..just pegi Jusco SunwayPiramid and PKNS Shah Alam..and also online shopping..hehe..kat jusco ktorg beli botol susu and accessories utk feeding la..puting, berus botol..ada gak beli maternity pad sbb hari tu beli sikit je so ni nak top-up la..then saya 'terbeli' lagi baju2 and booties and mitten..pantang masuk jusco mesti la terbeli kan baju2 tu..hehe..

Then, my MIL ada belikan bengkung utk saya kat PKNS..xsure muat ke tak..tgk la nnt bila nak pakai..hehe..ktorg pun ada gak pegi PKNS sbb time pegi jusco tu plan mmg nk beli puting botol susu, tapi last2 tak beli sbb tak tau nak beli macam mana..pastu botol susu yg ktorg beli plak xmuat nak masukkan dalm bekas botol susu yg beli sblm ni..so kena carik botol yg kecik sikit la..huhu..

Online shopping??
Ya, saya sekali lagi beli online je..this time saya beli set bersalin Sendayu Tinggi..set lengkap dgn kapsul utk 60hari..minyak2 semua..total rm370..siap dapat diskaun lagi yer..delivery charges pun xde sbb area bangsar diorg hantar free aje :-).. Nak tau i beli dari mana?? Sila ke SINI yer kawan2..

Before that, ada jugak beli online crocodile booties dr blogshop my officemate..comel sgt..ingat nak beli 2set ngn bear booties, tapi dah abes plak..so beli 1set je..huhu..

^ Picture from Kak Yati's blogshop ^

So, kalau Ibu2 sekalian nak survey, boleh cekidaut kat SINI pulak yer :-)

Begitulah ceritanya di minggu2 akhir pregnancy ni..disaat ni saya perlu STANDBY utk melahirkan dan berjumpa MyLilKechik..really hope that everything will goes smoothly..Insya-Allah..hope everything will be fine..

Ok then, see you later..in other entry..and please do pray for me and MyLilKechik ya :-)

Daaa....

Yang di~Intai,
~ @Liza ~

Mode: Menunggu turn utk checkup..nervous nak tau apa kata doctor..huhu..

2 comments:

  1. to my dearest besfren forever.. even kite da xde mase cam dulu2 nak lepak same2 but aku still rase u are my besfren until now n forever.. bile aku bace entry ko ni, aku lak rase berdebar tuk ko.. happy n berdebar giler nak tgg ko bersalin.. hehe.. perut aku lak senak skang ni.. ape2 pun aku doakan ko bersalin ngan mudah n selamat.. jgn panik.. rileks n tarik nafas panjang2 n teran je ok.. takes time.. klu teran first rase xboleh, rilek dl.. then try lagi skali.. ko tanam tekad nak kuarkan baby cepat, Insya ALLAH baby akan kuar cepat n ko x rase pape time tu.. gud luck kecik.. to urlilkechik, kuar baik2 ye.. ibu da tgg tu.. auntie will wait to welcome u my dear..

    ReplyDelete
  2. nina: uwaaa...terharu baca komen ko..aku mmg tgh nervous skrg ni..asik terpikir2 je mcm mane la nk meneran nnt..tapi xsabar dh nk jumpe sikecik ni..huhu..doakan aku weh..mudah & selamat melahirkan..aku akan berusaha mengepush seboleh mungkin..huhu..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...