Wednesday, December 7, 2011

Cerita Ibu ^ Keperluan MyLilKechik...Part II ^

Assalamualaikum mommies....

Ingat lagi tak my entry regarding keperluan MyLilKechik ni?
So, this time saya nak update lagi apa yang saya dah beli..

Since skrg dh 8bulan lebih, so saya rasa most of MyLilKechik's stuff dah settle..except mine je kot..macam breastpump, set bersalin dan yang sewaktu dengannya..heheh..

and disebabkan Ibu2B ni sangat rajin nak keluar beli barang, so saya pun beli online je....cer teka apa yang saya beli???? Teka la cepat!!!!hahaha...

Baiklah..ini dia!!!!

Sebenarnya, saya beli barang2 ni secara online..so kalau mommies lain nak tgk2 bole lake website diorg ni..
Beli hari ahad malam..bayar..then ari rabu dh dapat..CEPAT..MUDAH..JIMAT..haha..alasan org malas je ni..besides that, dapat plak barang2 free..and free shipping kalau lebih RM200..that's why la i suka!!!hahah..

Ok2..penat dgr i membebel ek?? Nak tau jugak ke apa yang saya beli tu..
Tadaaaa!!!!

Itulah dia Breastpump Package..utk Ibu2B ini...hehe..

Walaupun pump ni bukan directly utk MyLilKechik, still...secara tak langsung ianya adalah untuk MyLilKechik jugak..yela kalau i x mengepam nnt MyLilKechik tak cukup susu plak kan..lagi2 time ibu dia g keje nnt...so kira termasuk kategori keperluan MyLilKechik jugak la yer :-)

Hmmm..mesti kalian tertanya-tanya kan kenapa saya beli Medela Mini Electric ni kan..
Actually, dekat OneBabyWorld ni ada macam2 brand..

Medela Harmony <-- manual
Medela Mini Electric - Single & Double
Medela Swing..
Medela FreeStyle..
Modu..
Spectra3..
etc...

Tapi last2 saya pilih Medela Mini Electric Single pumping ni JE!!!
Kenapa???
  1. electric dan bukan manual..so senang sikit nak ngepam..
  2. xperlu yg double sbb this is my first time nak guna breastpum, so better beli yg single dulu..tgk serasi ke tak..kalau beli yg double kot2 xsesuai..hah, kan dh rugi..huhu..
  3. kenapa tak beli yg Swing?? Yer, even yg swing ni senyap sikit (bak kata penjual kedai tu), tapi harga dia mahal sikit..so back to reason no.2, first timer ni xnak la beli yg mahal2 pastu xleh guna kan..so kite cuba yg murah dulu la yer..haha..
  4. Freestyle?? idok ler..sbb yg ni LAGIIIIII MAHALL!!!huhu...
  5. lain2 brand tu sy xtau la kenapa..sbb awal2 mmg dah terpikat ngn Medela punya promotion (kat OneBabyWorld) ni..so, mmg tak layan la lain2 brand tu..haha..
  6. and the most important  thing is..banyak FREE..hehe..

Ok la..cukup2 la tu nak promote kan..bukan hebat sgt pun barang yg awak beli tu..hehe..

Since dah ada barang baru beli..so saya update jugak la MyLilKechik Checklist dibawah ni yer..

Daaa....

Yang di~Intai,
~ @Liza ~

2 comments:

  1. aku pun suke beli kat OBW nih..suke service dia..cepat

    tuk pengetahuan ko, aku ad 5 bp nih..yg betul2 berjasa pam manual anakku, spectra3 n unimom...

    nnti slow2 ko tambah storage bottle yer..perlu byk tu..hehe

    ReplyDelete
  2. tula..senang je nak beli..klik n tunggu delivery..hehe..emm...kena tambah lagi ek storage bottle tu..kalau beli yg plastik je ok tak ek?huhu..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...