Wednesday, January 9, 2019

#ZarinAqiqah & #Zahrah7thBirthday

Assalamualaikum. 

Jumpa lagi! 
Kali ni ibu ZNI nak #throwback majlis Jamuan Kesyukuran sempena #ZarinAqiqah & #Zahrah7thBirthday pada 5 January 2019 lepas. 

Alhamdulillah semuanya berjalan lancar, cuma kaki ibu ZNI ni je tak berapa nak lancar lepas majlis. Asyik ke sana ke sini kan, 2hari jugak kaki sakit dibuatnya😅😅😅

Kali ni mmg xde masak2, semua tempah. Sampai ke doorgift pun beli yang dah siap kecuali coklat utk budak2 tu kakak Zahrah yang tolong buat packaging sebelum dia naik sekolah aritu. Baby pun outsource kat orang lain utk tengok sebab ibu ayah sibuk layan tetamu. Makanan mmg semua outsource kecuali buah tembikai..haha.. 

Few photos sempat ambil, tapi kita tepek dalam video jela yer. Gambar dgn family sendiri tak sempat nak ambil, macam biasa🤩🤩🤩 


Kepada semua yang berurusan dgn kami dalam menjayakan majlis ini, syukran ya. Halalkan jual beli dalam urusan kita ni ya.. 

Pakej Katering by @kaklangdrimba_catering from Kuala Pilah.

Kenapa jauh sangat?
Well, dulu pernah order rendang dengan diorg and it was yummy. This time, before place booking, dah buat survey lain2 katering, at last pilih diorg.

Alhamdulillah, memang memuaskan, baik dari segi layanan, makanan dll.


Pakej ni dapat FOC kuih 2 jenis dan bubur. Then, alang2 dah ada bubur dgn kuih, kami tambah tea corner sekali, ambil set soto (mix nasi impit dan bihun). Pelayan pun disediakan kalau kita nak tambah yer. 

Untuk kambing, umi & atuk #ZahrahNurIman dan #ZarinNurInsyirah tempah dengan jiran kampung. Kari kambing. Rezeki kami dapat pulut dan rendang ayam free jugak. Alhamdulillah, semua pun sedap jugak, and dapat tapaukan kami utk beberapa org.

Syukur🤲🤲🤲

This time kami buat juga #candybuffet ambil Pakej Zuhaa dari @littleaisyapartyevent siap utk decoration dan all candies. Pantas kilat setup siap pukul 10 pagi. Pakej ni sekali dengan mini cupcakes dan cheese tarts, juga popcorn dan mineral waters. Tak payah susah2 fikir nak letak apa kat meja tu.


But knowing #IbuZNI ni, nak juga tambah kan.

So, contact la owner @myfusionbitez ni sebab tertarik dengan mini cupcakes colourful tu, juga mini dadih. Then, order apam polkadot juga dengan @nadsistersbakery buat tambahan.

Oh ya! Frozen rainbow cake yang sedap tu homemade by @qewcupcake my junior kat sekolah dulu. 2nd time order dengan huda, thanks ya! Berjaya buat kek ikut pilihan kakak #ZahrahNurIman.


Brownies pulak order dengan @feinbrownies untuk baby #ZarinNurInsyirah walaupun baby xmakan🤭🤭🤭


Alhamdulillah semua sedap!

So, kalau uols nak buat sweet corner untuk mana2 majlis boleh lah contact diorg yer.

Highly recommended!👏👏👏

Terima kasih pada semua yang hadir, mana yang kurang minta maaf yer. Pada yang tak dijemput, mohon maaf juga yer. Nanti anak2 kahwin inshaaAllah kami jemput ya.

Doakan semoga luas lagi pintu rezeki kami utk menjamu kalian dimasa akan datang😘😘😘


I would like to say thank you kepada semua yang bagi hadiah & "duit raya" pada anak2 yer. Alhamdulillah anak2 (kakak je sebenarnya sebab baby tak faham lagi) sangat happy.

Semoga murah dan luas rezeki kalian inshaaAllah😍😍😍

Kepada our family members, thank you for coming dan juga pertolongan. Tokmak tokbah maklong dan sufia datang jauh2 dari Johor, thank you! Umi atuk sediakan kari kambing, terima kasih! Saudara mara USJ/Seremban/Rembau/Kajang yang sudi datang, gracias! 

Terima kasih semua!

Last but not least..

HAPPY 7th BIRTHDAY KAKAK ZAHRAH


Daaa... 

xoxo, 
Ibu ZNI

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...